Koje podatke o radnom vremenu dostaviti ako obrt posluje „po dogovoru“?

Tijekom postupka fiskalizacije izdavanja računa, podatak o radnom vremenu sastavni je dio sadržaja koji se moraju dostavlja Poreznoj upravi. Postavlja se pitanje: što upisati pod radno vrijeme ako se djelatnost obavlja „prema dogovoru“?

Postoje neke obrtne djelatnosti koje posluju „prema dogovoru“ što podrazumijeva poslovanje i van standardno propisanog radnog vremena. Tako obično posluju zubari, serviseri, veterinari i slične djelatnosti jer ne postoji „radno vrijeme“ za bol, nezgodu ili puknutu cijev.

Kako u tom slučaju definirati podatak o radnom vremenu tijekom postupka fiskalizacije?

U biti, vrlo jednostavno: u rubriku radnog vremena upisat će se podatak za definirano radno vrijeme uz napomenu kako se posluje i „prema dogovoru“ ili samo „prema dogovoru“ u slučaju kada se posluje isključivo tako.

Važno je istaknuti kako se isti podatak mora propisati i internim aktom koji se ne dostavlja Poreznoj upravi, nego se drži u poslovnom prostoru i pokazuje na zahtjev inspekciji.

Obrtnici poput frizera ili pedikera ne mogu poslovati „po dogovoru“, ali postoje situacije gdje se može dogoditi da izdani račun ne bude u okviru propisanog radnog vremena. Na primjer, mušterija kasni na dogovoren termin pa se završetak usluge prolongira i nakon radnog vremena. Stav Porezne uprave o izdavanju računa je po tom pitanju jasan i o njemu smo opširnije pisali na temi „Smije li se fiskalni račun izdavati i nakon radnog vremena?“

U tom smislu ćemo samo još istaknuti da kada mijenjate radno vrijeme iz bilo kojeg razloga, na primjer u sezoni jer tada duže poslujete, taj podatak morate putem uspostavljenog sustava razmjene podataka poslati Poreznoj prije izdavanja prvog računa i definirati ga unutar internog akta.

Niste li sigurni da li se vaša djelatnost ubraja među one koji smiju poslovati i „prema dogovoru“, nazovite Poreznu upravu i zatražite savjet.