Moraju li iznajmljivači apartmana imati fiskalnu blagajnu?

Sezona je pred vratima i stoga smo odlučili razjasniti neke nedoumice vezane uz iznajmljivače privatnih smještaja duž naše obale, konkretno, nedoumicu oko toga moraju li iznajmljivači izdavati račune putem fiskalne blagajne.

Ukratko, odgovor na ovo pitanje je i da i ne – ovisno o tome da li se iznajmljivač vodi kao fizička osoba koja ostvaruje dohodak na temelju svoje imovine ili obrtnik koji se bavi samostalnom djelatnošću.

U slučaju kada je iznajmljivač fizička osoba koja ostvaruje dohodak od imovine iznajmljivanjem soba ili apartmana turistima, nije potrebno posjedovanje fiskalne blagajne – znači, takvi iznajmljivači ne moraju slati svoje račune na elektronički potpis u Poreznu upravu pa shodno tome nisu dužni nabaviti računalnu opremu koja će im to omogućiti.

Međutim, i ovi iznajmljivači dužni su izdavati račune gostima, a ono što je izuzetno važno je da se usluge na tom računu poklapaju s važećim istaknutim cjenikom jer inspektori na terenu vrlo često posebnu pažnju posvećuju upravo tom „detalju“. Račun može biti ispisan na bloku ili putem računala i mora sadržavati sve propisane stavke: broj računa, datum i mjesto izdavanja, podatke o iznajmljivaču, podatke o gostu, vrsti, cijeni i količini obavljene usluge, iznos boravišne pristojbe (ako ju ne plaćaju paušalno), ukupan iznos za naplatu i eventualni popust te potpis.

Ako se iznajmljivač apartmana/soba vodi kao tvrtka ili obrt, dakle kao netko tko se bavi samostalnom djelatnošću, račune mora fiskalizirati. Drugim riječima, mora kupiti uređaje koji mu to omogućavaju.

Neosalon blagajna posebno je pogodna za sezonske iznajmljivače jer se usluga naplaćuje samo za mjesece u kojima se koristila, bez potrebe za odjavljivanjem i prijavljivanjem. Osim toga, radi se o maloj, prijenosnoj blagajni koja u sebi ima sve – pisač, blagajnu i internetsku vezu. Koje su još prednosti Neosalon fiskalne blagajne, provjerite na: www.neosalon.hr.