Sve što trebate znati o poticajima

Bili ste sretni što ste konačno odabrali fiskalno rješenje i to prije krajnjeg roka i onda ste ugledali Neosalon, a vašoj sreći došao je kraj dok su vam u glavi odzvanjali akordi pjesme  Alanis Morissette „Ironic“.

Ipak, nije sve tako crno: prema Zakonu o zaštiti potrošača ako ste ugovor o kupnji sklopili izvan poslovnih prostorija trgovca ili na daljinu (putem e-trgovine ili telefonski na primjer), a od dana sklapanja ugovora nije prošlo više od 14 dana, prema članku 72. neoštećen i ispravan proizvod možete vratiti i zatražiti povrat novca.

U slučajevima kada ste proizvod ili rješenje kupili direktno u poslovnim prostorijama trgovca, ali ste se u međuvremenu predomislili jer ne odgovara vašim potrebama, ili ste ugledali bolji i jeftiniji i slično, zakon nije tako jasan i ne propisuje rok u kojem je moguće vraćanje ispravnog proizvoda i povrat novca.

U tom slučaju ne preostaje vam ništa drugo, nego kontaktirati direktno trgovca kako biste saznali kako stvari stoje.

Naša iskustva su raznolika: neki daju rok od 30 dana za vraćanje ispravnog proizvoda uz povrat novca u slučaju da kupac nije zadovoljan, a neki tu stavku uopće nemaju definiranu. Praktičan savjet: ako još niste donijeli odluku o kupnji, obavezno unaprijed ispitajte da li neoštećen proizvod možete vratiti iz bilo kojeg razloga i u kojem vremenskom roku.

U svakom slučaju, nije uvijek sve izgubljeno, a dobra poslovna praksa, iako nije zakonom definirana, kupcu izlazi u susret u većini slučajeva kada treba vratiti neoštećenu robu uz povrat novca.

Što se tiče većih teleoperatera koji uglavnom daju fiskalne blagajne u najam uz ugovornu obvezu ili bez nje, stvar je puno jednostavnija.

Ako ste uzeli blagajnu u najam bez ugovorne obveze, dovoljno je samo zatražiti prekid najma i stvar riješena. U slučaju najma uređaja uz ugovornu obvezu od 12 ili 24 mjeseca, prijevremenim raskidom ugovora dužni ste isplatiti ostvareni benefit  koji ste ostvarili sklapanjem takvog ugovora i to za preostali dio mjeseci određenih ugovorom.

Primjera radi: ugovorom na 12 mjeseci kao benefit ste ostvarili besplatnu instalaciju koja se inače plaća xx kuna i odlučili ste prekinuti ugovor 6 mjeseci prije isteka. U tom slučaju morate nadoknaditi novčanu razliku za instalaciju za preostali dio trajanja ugovorne obveze. U ovom primjeru 6 mjeseci iznosi 50% ukupnog trajanja ugovorne obveze pa ćete otprilike morati vratiti polovicu xx iznosa vrijednosti instalacije. Nakon što provjerite točan iznos penala sa svojim davateljem usluge, može se dogoditi da vam novo rješenje bude povoljnije i isplativije u kratkom razdoblju.

Ako ste sklapanjem ugovora ostvarili pravo na mjesečnu ratu umanjenu za xx kuna, prijevremenim raskidom bit ćete dužni podmiriti razliku u rati, ali samo za mjesece koji su vam preostali. Ako vam je recimo ostalo 4 mjeseca do isteka ugovora, morat ćete platiti razliku u rati za ta preostala 4 mjeseca i slobodni ste prijeći na drugo rješenje. Razmišljate li u tom smjeru, najtočniju informaciju o tome koliki iznos morate podmiriti, zatražite od svog davatelja usluge.