Koje kriterije treba zadovoljiti dobro fiskalno rješenje?

Tržište fiskalnih blagajni je ponovo „oživjelo“ jer se od početka ove godine moraju fiskalizirati i „paušalisti“ koji su do sada za promet gotovinom koristili blokove pa tako mnogi prodavači fiskalnih blagajni i usluga nude brojne pogodnosti namijenjene upravo onim „novima“ na tržištu koji svoje poslovanje s navedenom zakonskom odredbom moraju uskladiti najkasnije do 1. srpnja 2017.

Stoga ćemo u ovom tekstu izdvojiti nekoliko važnih kriterija koje mora zadovoljiti dobro fiskalno rješenje.

Kao prvo, svako rješenje za fiskalizaciju, bilo da se radi o programu ili blagajni, mora biti pouzdano i dokazano s određenim iskustvom u fiskalizaciji. U praksi to znači da vam u slučaju potrebe u najkraćem mogućem roku mora biti osiguran zamjenski uređaj, da vam se program mora stalno  automatski ažurirati sukladno eventualnim zakonskim promjenama kojih kod nas nikada ne nedostaje, kopije podataka biti spremljene i dostupne na zahtjev, a izdavanje računa omogućeno neovisno o smetnjama ili prekidu internetske veze uz automatsku naknadnu fiskalizaciju.

Drugi kriterij tiče se opreme – bitno je da je ona jednostavna za upotrebu i instalaciju te da osigurava brzinu i točnost rada. Drugim riječima, morali biste se time moći jednostavno koristiti, neovisno o stupnju vašeg tehničkog ili informatičkog znanja.

Kada je riječ o fiskalnim blagajnama, najboljim rješenjima u tom smislu su se pokazali tzv. uređaji „sve u jednom“.

Treća stvar koju dobro fiskalno rješenje osigurava jest mogućnost unaprjeđenja poslovanja bilo da se radi o povezanosti s knjigovođom, mogućnosti izrada ponuda, promjena cijena i odobravanja popusta, ispisivanja poruka na računu i slično.

Uz taj kriterij odmah ćemo nadovezati i onaj koji se odnosi na to da li ponuđač fiskalnog rješenja može kreirati posebne pakete u skladu s točno određenim potrebama djelatnosti kojom se bavite ili ju po mogućnosti dodatno unaprijediti ponudom dodatnog sadržaja neovisno o samoj fiskalizaciji.

I na kraju izdvajamo ništa manje važan kriterij transparentnosti koji se odnosi na jasno komuniciranje usluga koje su uključene u istaknutu prodajnu cijenu. To znači da vam odmah mora biti kristalno jasno što plaćate primjerice u paketu pretplate ili kupnjom gotovog proizvoda/rješenja, a koje su vam usluge dostupne, ali uz dodatno plaćanje kako ne bi bilo naknadnih neugodnih iznenađenja.

U tom segmentu savjetujemo poseban oprez pa dobro provjerite da li cijena obuhvaća instalaciju, zamjenski uređaj, podršku, pohranu podataka i udaljeno spajanje na vaš uređaj u slučaju poteškoća ili su to usluge koje ćete morati dodatno platiti.