Vezano uz fiskalizaciju, uvijek iznova se javljaju neka pitanja i nedoumice pa smo dio njih odlučili jednom zauvijek pojasniti u ovom blogu.

Odjava i prijava na blagajnu obvezna je svaki dan.

Istina: Podaci o odjavi i prijavi se ne dostavljaju poreznoj upravi te nemaju nikakvog utjecaja. Jedini podaci koji se dostavljaju poreznoj upravi su izdani računi.

Dnevna rekapitulacija obavezna je svaki dan.

Istina: Dnevna rekapitulacija nije obavezna svaki dan, ali se preporučuje jer ćete tako puno lakše voditi evidenciju poslovanja.

Ne smije se izdati račun nakon radnog vremena

Istina: Porezna uprava daje nedvosmislen savjet u vezi opisanog problema, a on glasi: za svaku isporuku dobara ili izvršenu uslugu za koje postoji obveza izdavanja računa, račun je potrebno izdati, neovisno o prijavljenom radnom vremenu.

Nije potrebno prijavljivati baš svaku promjenu radnog vremena

Istina: Svaka promjena radnog vremena mora se prijaviti. Drugim riječima, ako vam je povećan opseg posla ljeti pa odlučite produljiti regularno radno vrijeme za 2 sata, to ćete morati evidentirati putem uspostavljenog sustava razmjene podataka i internim aktom. Isto vrijedi i za korištenja kolektivnog godišnjeg odmora ili kratkotrajne adaptacije poslovnog prostora, kada se prostori privremeno zatvaraju.

Nakon kupnje blagajne ili sklapanja ugovora, ne postoji mogućnost raskida bez posljedica i plaćanja penala.

Istina: Prema članku 72 Zakonu o zaštiti potrošača, ako ste ugovor o kupnji sklopili izvan poslovnih prostorija trgovca ili na daljinu (putem e-trgovine ili telefonski na primjer), a od dana sklapanja ugovora nije prošlo više od 14 dana, proizvod možete vratiti i zatražiti povrat novca. Ako ste uzeli blagajnu u najam bez ugovorne obveze, dovoljno je samo zatražiti prekid najma i stvar riješena, a uz ugovornu obvezu od 12 ili 24 mjeseca, prijevremenim raskidom ugovora dužni ste isplatiti ostvareni benefit i to za preostali dio mjeseci određenih ugovorom.

Transakcijske račune nije moguće izdavati putem fiskalne blagajne

Istina: Nakon što odaberete uslugu ili proizvod, unesete klijenta i eventualni popust, prije nego li izdate račun, na ekranu Neosalon fiskalne blagajne ćete moći odabrati način plaćanja što uključuje i plaćanje preko transakcijskog računa. Račun možete direktno poslati klijentu putem maila te ga je moguće ispisati u A4 formatu.

Kada blagajna stigne, odmah možete izdati prvi račun

Istina: Prije izdavanja prvog računa provjerite da li ste dobili FINA certifikat i unijeli ga u blagajnu, imate li internetsku vezu, da li ste Poreznoj upravi dostavili podatke o poslovnim prostorima i proizvođaču ili održavatelju fiskalne blagajne, te da li imate unesen cjenik uz popis svih artikala/usluga. Osim toga trebate naljepnicu o tome da ste obveznik fiskalizacije i ovjerenu uvezanu knjigu računa u slučaju kvara blagajne.

Svi moraju imati fiskalnu blagajnu

Istina: Oni koji svoju naplatu isključivo rade putem transakcijskih računa, ne moraju imati fiskalnu blagajnu (ne primaju gotovinu na ruke). Osim toga, ovdje pročitajte tko je još izuzet od izdavanja računa.

Fiskalne blagajne služe isključivo za ispisivanje računa

Istina: Fiskalne blagajne, osim za ispisivanje računa, mogu poslužiti i za unaprjeđenje poslovanja u slučaju kada poput Neosalona sadrže dodatne programe kao što su kartice klijenata, kalendara rezervacija, inventure, liste čekanja, mogućnost izrade internih akata, vođenje knjige prometa, izrada PO-SD obrazaca i slično.

Ako nema mreže u prostoru, fiskalna blagajna ne radi

Istina: Osim bežično na mrežu u prostoru, Neosalon fiskalna blagajna se s internetom može povezati na 2 dodatna načina: putem mobitela tj. mobilne pristupne točke i putem podatkovne kartice (neovisno o davatelju usluge).